Logo Korpeveien legeklinikk
kampanje - Spar 50 % på hårfjerning
Spar 50 % på hårfjerning!
Vi har markedets beste hårfjerningsteknologi som også fjerner grå og lyse hår!
Trykk her og velg behandling, betal enkelt med Vipps!

Tanngnissing / Bruxisme

LIDER DU AV EN ANSPENT OG ØM KJEVE?

Bruxisme refererer ganske enkelt til alle som gnisser tenner når de ikke spiser mat. Stress kan spille en rolle i bruxisme hos voksne, og kan være relatert til unormalt bitt eller til skjeve eller manglende tenner. Det kan også være forårsaket av spasmer i ansiktsmusklene i søvn.

Søvnapné, røyking, alkoholforbruk, snorking og tretthet har også vært knyttet til dette problemet.
Vakker kvinnes ansikt i profil
PB serum

1. PB Serum High (lipase)

*Brukes til behandling av alle typer arr, strekkmerker og cellulitter.

PB serum

2. PB Serum Medium (kollagenase)

*Brukes til behandling av lokalisert fett i ansikt og kropp (f.eks. dobbelthake eller mage)

PB serum mann

3. PB Serum Low (lyase)

*Brukes til behandling av slapp hud og reduksjon av væskeansamlinger (f.eks. poser under øyne og hovne ben).

Når kjeven beveger seg frem og tilbake eller fra side til side, gnis tennene kraftig sammen. Den vanligste typen bruxisme vi behandler er den typen som er relatert til søvn, siden det er da du ikke har kontroll over det. Over tid slites tennene ned på grunn av tanngnissingen. Tennene blir kortere og sløvere, og kan til og med gå i stykker. Kronisk tanngnissing kan også forårsake hodepine, øreproblemer, ansiktssmerter og til og med migrene. Enda verre kan dette problemet føre til søvnløshet, depresjon og angst over tid. Støyen ved tanngnissing kan også påvirke et forhold negativt hvis du sover ved siden av partneren din.
Behandlinger med medisinsk injeksjon kan gi en enorm lettelse fra en øm kjeve, hodepine og andre ubehagelige problemer forbundet med bruxisme.
timeglass ikon
Ingen
behandlings resultat ikon
4-14 dager
3 mnd
lege ikon

Hvis du gnisser tenner under søvn eller på dagtid, kan medisinsk injeksjon være en perfekt løsning for deg.

Ved hjelp av en svært tynn nål sprøytes små doser med relakserende anti-rynkemiddel inn i massetermuskelen som finnes på hver side av ansiktet. Muskelen svekkes, noe som hjelper til med å kontrollere ufrivillig tanngnissing og sammenbiting av kjeven. Frivillige bevegelser slik som tygging og ansiktsuttrykk, forandres ikke av behandlingen.

Resultatene begynner å vises omtrent 2 uker etter injeksjonene, og det endelige resultatet blir sett etter 6-8 uker.

Resultatene kan vare i opptil 6-8 måneder. Individuelle resultater forekommer.

Det er svært lite bivirkninger ved denne behandlingen. Bivirkninger som er mer alvorlig enn dette forekommer sjelden. Men det er en viss risiko for å få en eller flere av følgende bivirkningene: smerte/ømhet ved injeksjonsstedet, hevelse, blåmerke, allergi eller og infeksjon.

Personer som er allergiske mot bedøvelse (lidokain) eller som har sykdomshistorie med anafylaktiske reaksjoner Gravide og ammende Personer med epilepsi, porfyria, enkelte nevrologiske- eller autoimmune sykdommer

Korpeveien Legeklinikk er klar til å ivareta dine personlige behov og vi er behjelpelige med å svare på dine spørsmål når som helst. Dr. Braaten tilbyr de nyeste og mest avanserte behandlingene som er tilgjengelige, og hennes omfattende trening sikrer at du får den eksepsjonelle kvalitetspleien du fortjener. Ta kontakt med Korpeveien Legeklinikk ved å bruke skjemaet på denne siden eller ring 923 10 413 i dag for å planlegge din estetiske legekonsultasjon.

Før og etter behandlingen

Ta en titt i vår nettbutikk

Få varen sendt hjem for kun kr. 99,-

Betal med Vipps