DIGITAL PRISLISTE 2024

INJEKSJONSBEHANDLING MOT KRONISK MIGRENE

Kronisk migrene

På grunn av Legemiddelforskriften har vi ikke lov til å utgi informasjon eller markedsføre reseptpliktige legemidler. Det er kun tillatt med informasjon for å informere om priser vedrørende legemiddelet, se derfor vår digitale prisliste.

Ønsker du mer informasjon om migrenebehandling med legemidlet Botox kan du enten ta kontakt med oss på telefon eller e-post . På en konsultasjon vil vi kunne gi deg all informasjon om denne type behandling.

Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon og for å bestille en gratis konsultasjon hos Dr. Braaten

Dra Monica Braaten google anmeldelser

SPØRSMÅL OG SVAR

Er jeg en egnet kandidat for migrenebehandling?

Behandlingen passer godt for både menn og kvinner. Kronisk migrene er en alvorlig type migrene. Det kan begrense deg i hverdagen og påvirke de rundt deg.

Kan jeg få dekket deler av behandlingen fra det offentlige?

Korpeveien Legeklinikk tilbyr deg grundig utredning og moderne migrenebehandling. Etter søknad kan man få dekket medikamentutgiftene fra det offentlige.

HELFO dekker utgifter til behandling av kronisk migrene hvor andre profylaktisk behandlinger ikke har gitt tilfredsstillende effekt. I slike tilfeller sender legen inn søknad til HELFO om å få dekket behandlingen.

Kronisk migrene er definert som å ha 15 eller flere hodepine dager per måned (både migrene og annen hodepine teller), med 8 eller flere av disse 15 hodepine dagene som involverer migrene som varer i 4 timer eller mer.

Hvordan foregår behandlingen?

Injeksjonsbehandlingen er ofte svært effektiv mot kronisk migrene. Denne behandlingen innebærer små presisjonsinjeksjoner i 7 viktige muskelområder i ansiktet, hodet og nakken.

Behandlingen forhindrer hodepine og migrene før den begynner, i motsetning til behandlinger du tar etter at hodepinen eller migrene har begynt.

Mulige bivirkninger inkluderer: forbigående hodepine, hevelse, blåmerker, smerte under injeksjon, kløe, nummenhet, asymmetri (ujevnhet ), midlertidig hengende øyelokk eller øyenbryn, allergiske reaksjoner, infeksjon, muskelsvakhet. Hos et mindre antall individer virker injeksjonen ikke tilfredsstillende eller så lenge som vanlig.

Blåmerker kan forekomme. Stoffer som øker risikoen for blåmerker inkluderer vitamin E, aspirin og andre ikke – steroide antiinflammatoriske stoffer.

Hvis du har tatt noen av de ovennevnte innen de siste 7 dagene har du økt risiko for blåmerker.

Det kan være en høyere mulighet for bivirkninger hvis du ikke følger visse instruksjoner i minst 4 timer fra behandlingstiden.
Disse inkluderer:
– Ikke legge deg ned eller bøye deg i lengre tid i minst 4 timer fra behandlingstiden.
– Ikke manipulere eller massere det behandlede området i minst 4 timer etter behandlingen.

Hvem skal ikke behandles

• Personer med visse nevrologiske sykdommer som f.eks. myasthenia gravis
  • Man må være frisk uten en pågående infeksjon

Det er viktig å velge en erfaren og kvalifisert behandler og å diskutere alle mulige bivirkninger og risikoer før du bestemmer deg for å gjennomgå en behandling.

Hvordan vet jeg om injeksjonsbehandling for migrene vil fungere for meg?

Behandlingen gir minimalt med ubehag og settes ved hjelp av en svært tynn nål inn i det området som skal behandles. Effekten kommer gradvis i løpet av noen dager. Man kan gjenoppta arbeid og andre daglige gjøremål umiddelbart etter behandlingen.

Hvorfor velge Dr. Braaten og Korpeveien Legeklinikk?

• Dr. Monica Braaten har mer enn 10 års erfaring som lege og utfører over 2000 ulike estetiske behandlinger årlig
  • Ekspert på å oppnå et naturlig resultat hvor du ikke ser «behandlet» ut.
  • Forstår dine ønsker, og gir veiledning om passende behandlinger.
  • Bruker kun toppmoderne teknikker og kvalitetsprodukter for beste resultater

Utdanning og kompetanse:

• 6 årig legeutdanning ved Universitet i Oslo 2012
  • Mer enn 10 års erfaring som lege
  • Laser spesialist med internasjonal godkjenning og spesialisering LEVEL 4 fra Vestfold Hudakademi
  • Ekspertkompetanse innen estetisk medisin fra Amabilis Academy, Teosyal og Restylane
  • Sertifisert og godkjent offshorelege

Google anmeldelser