Tanngnissing/Bruxisme

Ja, denne siden vil jeg dele!

LIDER DU AV EN ANSPENT OG ØM KJEVE?

Bruxisme refererer ganske enkelt til alle som gnisser tenner når de ikke spiser mat. Stress kan spille en rolle i bruxisme hos voksne, og kan være relatert til unormalt bitt eller til skjeve eller manglende tenner. Det kan også være forårsaket av spasmer i ansiktsmusklene i søvn.

Søvnapné, røyking, alkoholforbruk, snorking og tretthet har også vært knyttet til dette problemet.

Når kjeven beveger seg frem og tilbake eller fra side til side, gnis tennene kraftig sammen. Den vanligste typen bruxisme vi behandler er den typen som er relatert til søvn, siden det er da du ikke har kontroll over det. Over tid slites tennene ned på grunn av tanngnissingen. Tennene blir kortere og sløvere, og kan til og med gå i stykker. Kronisk tanngnissing kan også forårsake hodepine, øreproblemer, ansiktssmerter og til og med migrene. Enda verre kan dette problemet føre til søvnløshet, depresjon og angst over tid. Støyen ved tanngnissing kan også påvirke et forhold negativt hvis du sover ved siden av partneren din.

Behandlinger med medisinsk injeksjon kan gi en enorm lettelse fra en øm kjeve, hodepine og andre ubehagelige problemer forbundet med bruxisme.

+Er jeg en egnet kandiat?
Hvis du gnisser tenner under søvn eller på dagtid, kan medisinsk injeksjon være en perfekt løsning for deg.
+Hvordan foregår behandlingen?
Ved hjelp av en svært tynn nål sprøytes små doser med relakserende anti-rynkemiddel inn i massetermuskelen som finnes på hver side av ansiktet. Muskelen svekkes, noe som hjelper til med å kontrollere ufrivillig tanngnissing og sammenbiting av kjeven. Frivillige bevegelser slik som tygging og ansiktsuttrykk, forandres ikke av behandlingen.
+Hvilken effekt har behandlingen?
Resultatene begynner å vises omtrent 2 uker etter injeksjonene, og det endelige resultatet blir sett etter 6-8 uker.
+Hvor lang tid tar behandlingen?
+Hvor lenge varer resultatet?
Resultatene kan vare i opptil 6-8 måneder.

Individuelle resultater forekommer.

+Har behandlingen noen bivirkninger?
Det er svært lite bivirkninger ved denne behandlingen. Bivirkninger som er mer alvorlig enn dette forekommer sjelden. Men det er en viss risiko for å få en eller flere av følgende bivirkningene: smerte/ømhet ved injeksjonsstedet, hevelse, blåmerke, allergi eller og infeksjon.
+Hvem utfører behandlingen?
+Hvem skal ikke behandles?
Personer som er allergiske mot bedøvelse (lidokain) eller som har sykdomshistorie med anafylaktiske reaksjoner

Gravide og ammende

Personer med epilepsi, porfyria, enkelte nevrologiske- eller autoimmune sykdommer

+Kan jeg bestille en uforpliktende konsultasjon?

Dr. Braaten tilbyr de nyeste og mest avanserte behandlingene som er tilgjengelige, og hennes omfattende trening sikrer at du får den eksepsjonelle kvalitetspleien du fortjener.

Ta kontakt med Korpeveien Legeklinikk ved å bruke skjemaet på denne siden eller ring 923 10 413 i dag for å planlegge din estetiske legekonsultasjon.

Ønsker du en gratis konsultasjon?

Prisliste

Tjeneste Pris