Logo Korpeveien legeklinikk
kampanje - Spar 50 % på hårfjerning
Spar 50 % på hårfjerning!
Vi har markedets beste hårfjerningsteknologi som også fjerner grå og lyse hår!
Trykk her og velg behandling, betal enkelt med Vipps!

Hva hjelper mot hodepine og migrene?

Dame med migreneanfall, spenningshodepine eller øyemigrene.

Over en halv million nordmenn opplever at migrene begrenser deres livsutfoldelse og er med på å redusere kvaliteten på livet. Det er samtidig vanskelig å forestille seg hvordan det er å ha denne sykdommen – en sykdom som er nokså usynlig for de rundt. Er du en av de som er rammet? Fortvil ikke! Vi er her for å hjelpe deg!

Korpeveien Legeklinikk v/Dr. Braaten hjelper deg med utredning og behandling av migrene og kronisk hodepine.

Bestill en gratis konsultasjon, slik at vi kan hjelpe deg med din hodepine eller les mer om migrene under, og se om du kjenner deg igjen i disse utfordringene i hverdagen.

Hva er migrene?

Pulserende og smertefull hodepine, kvalme og lysskyhet er migrene i et nøtteskall, og da sier det seg selv at det blir store begrensninger i hverdagen.

Tilbakevendende moderat til alvorlig hodepine gjør det rett og slett til en utfordring å gjennomføre daglige oppgaver, enten på jobb, skole, hjemme eller i andre sammenhenger.

Antall henvendelser for utredning av migrene har hatt en sterk økning, og flere ønsker nå migrenebehandling. De ønsker å ta tilbake livet og få økt livskvalitet uten disse hodesmertene.

Migrene har blitt en folkesykdom og en del av hverdagen til en stor andel nordmenn. Dessverre så har denne sykdommen lav status, og ansatte så vel som studenter opplever å måtte skjule plagene sine – med de negative konsekvensene det har på flere områder. Det er da man må ta tak i problemet, både for seg selv og de rundt seg. Gjennom riktig veiledning og behandling, så finnes det muligheter for å forbedre livskvaliteten.

Kan man bli frisk fra migrene?

Det er mange som lurer på om man kan bli frisk fra migrene, men her er nok svaret noe mer komplisert. Migrene har en tendens til å endre seg med årene og i overgangsalderen, hvor plagene avtar og kanskje til og med forsvinner.

Under graviditet opplever svært mange å få færre migreneanfall. Samtidig bør man prøve å unngå bruk av medisiner mot migrene.

Les mer om «Migrene i svangerskapet» på nettsidene til FHI.no

Hvor lenge varer migrene og hvor ofte er det vanlig å ha migrene?

Varigheten kan variere, men opptil 72 timer kan være vanlig. Migrene er for øvrig ikke farlig, men har nok av andre negative konsekvenser for de det gjelder – som gjør livet utfordrende på flere måter.

Noen opplever daglige anfall av migrene, mens andre månedlig eller sjeldnere. Uansett er migrene et ubehag som bør utredes og behandles.

Behandling av migrene – og hva vi kan hjelpe deg med

Forebyggende behandling er nok stikkordet for å redusere migreneplager.

Det finnes flere behandlingsmetoder, og man kan selv gjøre en innsats for å finne ut av hva som utløser migrene hos en selv. Det å finne triggerne vil kunne bidra på veien, men ofte er det enklere sagt enn gjort. Livet er hektisk for mange, og begrenset med tid gjør at man trenger profesjonell hjelp til å forebygge plagene.

Dersom du har plagsomme anfall som kommer hyppig, så finnes det forebyggende medisiner. Smertestillende medisiner kan hjelpe, og i andre tilfeller må migrenemedisiner benyttes. Forebyggende medikamenter mot migrene hjelper dessverre ikke alle.

Nevrologisk utredning er et alternativ for å kartlegge hodepinehistorien. Man må da først føre en hodepinedagbok/hodepinekalender hvor antall dager med migrene, annen type hodepine og migrenens- eller hodepinens intensitet dokumenteres. Behandlende lege vil så journalføre resultatene. Deretter gjøres en klinisk nevrologisk undersøkelse under konsultasjonen.

Riktig behandling er viktig. Dessverre opplever pasienter å få feil diagnose og manglende eller feil behandling, og da blir det ingen forbedring. Pasienter går gjerne over tid med store smerter, og flere mister håpet på at noe faktisk kan hjelpe.

Injeksjonsbehandling er den behandlingsmetoden vi ved Korpeveien Legeklinikk ser som effektiv ved flere tilfeller – og som utføres av vår lege som innehar spesialkompetanse på området.

Korpeveien Legeklinikk i Drammen kommune tilbyr moderne og effektiv injeksjonsbehandling som kan forhindre og stoppe kronisk migrene og spenningshodepine. Vårt mål er å kunne hjelpe deg med få økt livskvalitet i hverdagen.

Bestill utredning og få behandling av migrene og kronisk hodepine

Dr. Braaten har spesialkompetanse i å behandle migrene og kronisk hodepine, og kan tilby deg grundig utredning og behandling av migrene.

Bestilling en gratis konsultasjon, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Få Gratis Kjemisk Peeling

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få gratis kjemisk peeling fra SkinCeuticals og et Gavekort på kr 1000,- når du handler for mer enn kr 3990,-

*Gjelder i perioden 1/8 t.o.m 1/10