Vi kan alle se når noen har fått for mye injeksjonsbehandling. Ansiktet deres er strukket litt for stramt, og smilet deres virker litt for kontroversielt. Resultatet er et ganske unaturlig utseende!

En god behandler vil la ansiktet ditt se ut som en mer ungdommelig versjon av deg selv, og det er nøkkelen. For best resultat, gå alltid til en erfaren behandler.

Hva kan gå galt?

Som med de fleste ting, er det alltid et element av risiko involvert. Problemer kan skje selv i de mest erfarne hendene. Imidlertid er det større sannsynlighet for komplikasjoner hvis du går til en uerfaren behandler. En vanlig komplikasjon er “hamsterkinn.” Dette skjer når det injiseres for mye dermal filler i kinnene og / eller det sprøytes inn i gale mellomrom. Selvfølgelig er det også stereotype overbehandlede lepper. Lepper har naturlige proporsjoner, og hvis du går utenfor disse proporsjonene, sitter du igjen med en veldig unaturlig munn.

Området rundt øynene er spesielt følsomt, ettersom det endrer hele ansiktsutseendet når det blir gjort galt og kan få folk til å gjøre antakelser om personligheten din. For mye rynkebehandling i midten av pannen eller mer av det i midten enn på sidene kan føre til et konstant hevet, fastmontert utseende. Videre kan ujevn botulinumtoksin-injeksjoner føre til ujevne bryn, slik at du ser permanent overrasket eller forvirret ut! Tunge eller hengende øyelokk hengende (ptose) kan være forårsaket av en feilplassert injeksjon eller spredning av botulinumtoksin til områder det ikke burde være.

Så snakkes det mye om det «frosne ansiktet» eller «Botulinumtoksin-ansiktet,» en beskrivelse av et ansikt som har fått for mye botulinumtoksin, der hele ansiktet (minus leppene) ser ut som en stiv maske. Det er også risiko for ujevnheter. Igjen er det mye mindre sannsynlig at en god behandler forårsaker disse komplikasjonene, men det er viktig å vite om risikoen.

Gå til en ekspert

I mange tilfeller er det beste middelet for situasjonene oppført ovenfor å forhindre at de skjer i utgangspunktet. Dette er grunnen til at vi ikke kan understreke viktigheten av å gå til en ekspert! Ikke bare hvem som helst kan administrere botulinumtoksin eller dermal fyllstoff. Mange har kunnskapen, men forstår ikke estetikken og proporsjonene bak det menneskelige ansiktet. Dette inkluderer forståelse av hvor og hvor mye fyllstoff du skal plassere for å bevare det naturlige utseendet i ansiktet og hvordan du kan unngå å «overbehandle». En god behandler vil også kjenne sine grenser. Du kan ikke komme inn med et rundt, lite ansikt og veldig tynne lepper og be om å ligne Angelina Jolie! Så ja, det kan hende at en god behandler ikke råder til å gjøre akkurat det du ber om, men ta rådene deres. De vet hva de gjør!

Dr. Monica M. Braaten er en av få leger som er spesialisert på injeksjonsbehandling og i proporsjonene av det menneskelige ansiktet. Kundene hennes komplimenterer ofte hennes kunstneriske sans og evnen til å gi injeksjoner nesten smertefritt!

Hvis du ønsker en uforpliktende konsultasjon kan du bestille time hos oss. Vår lege vil undersøke ansiktet ditt og være ærlig om du bør motta behandling ennå, eller vente litt, samt hvilket forbedringsnivå du kan forvente av behandlingen i ditt tilfelle. Vi presser aldri behandling på noen, så du kan føle deg trygg i våre hender!